FANDOM

Alexander de Vries (ur. 29 lipca 1985 roku w Arnhem, Holandia) – początkujący pisarz powieści kryminalnych, znany z jego pierwszej i jedynej książki Identity (Tożsamość), również nauczyciel języka angielskiego w Degrassi Community School. Jest synem Sylvii de Vries , z domu Kroes (obecnie Hallervorden) i Thijsa de Vriesa . Alex mieszka wraz ze swoją żoną, Francescą de Vries, a także piątką dzieci.
Shialabeouf-austin360-0001.jpg h480.jpg

Alex pod koniec 2009 roku

Historia

Alex urodził się w Holandii, jednak wraz z rodzicami bardzo szybko emigrowali do Niemczech. Tam chłopak spędził pierwsze czternaście lat swojego życia, tak więc można powiedzieć, że to Niemcy są jego rodzinnym domem, a nie Holandia. Alexander od małego przyciągał płeć przeciwną, którą bardzo uwielbiał. Często odprowadzał starsze koleżanki do domów, lub zabierał je na lody do cukierni blisko szkoły. Niestety, w przeciwieństwie do niego, jego rodzicom nie układało się zbyt dobrze. Często się kłócili. Chłopiec także cierpiał podczas tych kłótni, Thijs zawsze był bardzo porywczym mężczyzną i nie raz zdarzało mu się unieść rękę na młodego. Alex nie wiedział, co było prawdziwą przyczyną ich rozstania w 1999 roku, jednak przeprowadził się wraz z ojcem do Hiszpanii. Sylvia, matka chłopaka, pozostała w Niemczech, gdzie związała się z wdowcem, Steffenem Hallervorden.

Dopiero po przeprowadzce młody de Vries dowiedział się, dlaczego wyjechali, a mama znalazła nową rodzinę. Mianowicie, jego ojciec, Thijs, po latach milczenia, przyznał się do bycia homoseksualistą i związał się ze swoim nowym partnerem, Antonio Gilberto Hernandezem. Na Alexandrze wywarło to wielki wpływ, do tej pory nie toleruje gejów, wręcz go obrzydzają. Piętnastolatek miał nadzieję, że zmiana orientacji ojca przynajmniej zmniejszy jego lubienie się w biciu syna. Niestety, było wręcz przeciwnie. Alex, nie mogąc znieść obecności chłopaka ojca w domu, często znikał, nawet na parę dni. Prowadził dość luźne życie, za co często dostawało mu się, kiedy w końcu wracał. Jego urok nadal działał, ba, z roku na rok wciąż rósł. Miał wiele dziewczyn, jednak większość z nich była raczej na jedną noc. Nigdy nie czuł do żadnej nic głębszego, po prostu lubił się zabawić. W końcu, w 2001 roku, poznał swoją pierwszą, większą miłość – Catherine Gomez. Byli ze sobą dwa lata, dopóki, w 2003 roku, Alex niespodziewanie wyjechał wraz z ojcem i Antonio do Kanady, gdzie chłopak zaczął studia.

Alexander zaczął studia w Toronto, na Uniwersytecie Degrassi. Szkolił się w kierunku filologii angielskiej, z myślą, że kiedyś zostanie nauczycielem owego języka. Jak na studenta przystało, zaczął balować, poznał nowych przyjaciół, wpadł w, jego ojca zdaniem, gorsze towarzystwo. Zaprzyjaźnił się z Gregorym Lagenem, który pozostał jego bardzo dobrym kumplem na wiele, wiele lat, a także poznał swoją drugą miłość, Katie Hoflin, łamaczkę serc z Toronto. Byli ze sobą przez jakiś czas, ale dziewczyna pozostawiła de Vriesa z krwawiącym sercem i poszła do innego. Alex kontynuował zabawowe życie studenta, w towarzystwie zazwyczaj odgrywając rolę komika, z lekką domieszką matołka. W głębi duszy wiedział, że potrafi być poważny i romantyczny, jednakże nie czuł potrzeby pokazywania tego.
Podczas wakacji w roku 2008, przed swoim ostatnim rokiem studiów, poznał Francescę Johansson, która natychmiast go oczarowała. Spędzili razem wakacje. W Żółwiej Chatce narodziło się między nimi uczucie. Szybko wzięli ślub. W tak zwanym między czasie Fran urodziła bliźniaki, które Alex później adoptował i traktował jak swoje.
Pod koniec wakacji Alex miał wypadek, doznał poważnego urazu głowy, przeżył śmierć kliniczną, czego skutkiem była długa i niebezpieczna choroba – rozdwojenie osobowości. Jego druga osobowość, Tom, pojawiała się za każdym razem, kiedy Alex usłyszał imię Adam (był to poprzedni partner Franceski). Tom był bardzo agresywny i brutalny. Doszło nawet do tego, że zgwałcił żonę Alexandra. Na szczęście, dzięki długiej i wyczerpującej terapii udało się wyleczyć mężczyznę. Jakby tego było mało, Alex miał też problemy z narkotykami oraz alkoholem, przez co skończył na niejednym odwyku, dzięki czemu teraz de Vries nie przyjmuje żadnych zakazanych substancji, a pije tylko okazjonalnie.

Młoda para zamieszkała razem w Toronto. Alexander rozpoczął czwarty rok studiów, a także praktyki w Degrassi Community School jako nauczyciel języka angielskiego.
Pod koniec października 2008 pod drzwiami de Vriesów pojawił się czteroletni chłopiec, który okazał się być synem Alexa ze związku z hiszpanką, Catherine Gomez. Para przygarnęła Gabriela. Starali się także o wspólne dziecko, co udało im się osiągnąć i około 30 stycznia 2009 Francesca zaszła w ciążę.
Kilka miesięcy później, bliski przyjaciel Alex’a, Jacob Tucker, miał poważny wypadek i zapadł w śpiączkę.
W okolicach października Alexander dopuścił się zdrady. Miał romans ze swoją uczennicą, Claire Lively, co po jakimś czasie wyszło na jaw. Francesca i Alex rozstali się. Alex przez jakiś czas mieszkał z Gabrysiem, jednak później Gabriel zamieszkał z Francescą. Lively odwiedziła nauczyciela z wiadomością, że jest w ciąży. Mimo wszystko, dokonała aborcji, a Alexandrowi skłamała, mówiąc, że poroniła.
Pomimo wielu przeszkód, para znów zeszła się na początku nowego roku. Spędzili razem walentynki. W marcu 2010 ponownie zamieszkali razem. Alex zbiera materiały do swojej kolejnej powieści.

Charakter

Alex, kiedy był młodszy, kreował się na zabawnego i w miarę inteligentnego człowieka. Teraz jego wizerunek trochę się zmienił. Często nazywają go matołkiem. Zawsze marzył o dużej, szczęśliwej rodzinie. Gdy mu na czymś zależy, nie spocznie, dopóki tego nie osiągnie. Potrafi bardzo przywiązać się emocjonalnie do innych ludzi. Nigdy nie miał problemów z poznawaniem nowych osób.

Zainteresowania

De Vries zawsze interesował się literaturą. Najbardziej lubuje się w czytaniu książek fantasy, choć sam napisał kryminał psychologiczny. Jeżeli chodzi o muzykę, nie ma sprecyzowanego ulubionego gatunku, od wielu lat nie zmieniał listy odtwarzania na swoim ipodzie, bynajmniej mu to nie przeszkadza. Lubi siatkówkę, piłką nożną interesuję się już trochę mniej.

Ciekawostki

- Ma 176 cm wzrostu i waży 64 kilogramy.
- Ma holenderskie obywatelstwo (w Toronto przebywa jak najbardziej legalnie).
- Bardzo łatwo przyswaja nowe języki, biegle posługuje się niemieckim, hiszpańskim i angielskim, zna cyrylicę, potrafi porozumieć się także po holendersku, choć ma problemy z językiem pisanym, a także zna jedno słowo w języku polskim (konstantynopolitańczykowianeczka – Alex myśli, że skoro brzmi tak okropnie, to na pewno musi być jakieś przekleństwo).

- Grupa krwi: BrH- (źródło)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki